Over scoutsfeestjes

Waarom ga ik niet naar scoutsfeestjes, hoor ik u denken? Simpel. Omdat ik er al geweest ben.

Nu, iedereen heeft het recht om zich te amuseren, ik respecteer de keuze van die mensen, die het begrip ‘amusement’ zo hard spinnen dat ik er duizelig van word. (Dat is al geleden sinds de oprichting van VTM. Toen ik was 1 jaar.) Maar ik bedien me van mijn recht om vakkundig deze feestjes te breken. Allons-y.

Een kleine gids Ter Overleving Van Scoutsfeestjes:

Verwachtingen.

Opklaringen tegen de avond, met kans op motregen.

Modus Operandi.

Blijven glimlachen. Vrolijke kloot uithangen zoals een clown bij een begrafenis. Doen alsof je luistert zoals een dove naar een stomme. Een oefening in geënsceneerd enthousiasme.

Prooi / Vrienden / De Anderen.

Losbandige seuten, knappe troela’s met een chronisch gebrek aan zelfvertrouwen en een verslaving aan bevestiging, alleswetende kabouters, zelfverklaarde ‘sexy-nerds’, goeroe’s zonder een levensdoel, bejaarden die hun eenzaamheid komen oplossen, pseudo-intellectuelen die denken dat ze Jezus zijn, ‘bad boys’ die aantrek hebben alleen omdat ze enkele centimeters haar op hun kin hebben staan, vrienden die vertrekken zonder wat te zeggen, kieskeurige grieten die hard-to-get spelen, zwartgallige-cynische barmannen, compulsief-klagende mensen die eigenlijk gelukkig zouden moeten zijn, MENSEN DIE ER NIET ZIJN, Hollandse vriendenkring die elk weekend weer moeten ontdekken dat ze niet tegen vodka kunnen, wispelturige blonde trienen die elke week een andere crush hebben, maten die teveel geheimen weten, kerels die u bombarderen tot vriend terwijl je tevergeefs hun naam probeert te herinneren, overtuigde ‘pragmatici’ die hun Grote Gelijk willen halen, werkloze jongeren die de controle over hun stemvolume kwijt zijn, en een welgemeende ‘etc’.

Het Grote Plan.

Blijf rustig. Doe niets zonder uw innerlijke stem te consulteren. Vervolgens: negeren.

Laatste boodschap.

Laat een pisnijdige chagrijn met rust. Luidruchtige pipo’s die droogjes meedelen dat ze u gaan neersteken geloofwaardig aankijken. Vervolgens: negeren.

Disclaimer

  1. Alles op deze website, zelfs deze disclaimer, is voor 99,12% fictief en dient aldus zo te worden opgevat. Alle gelijkenissen met bestaande personen, situaties, en andere doelwitten is het resultaat van uw hoogsteigen hersenkronkels.
  2. Hieronder verstaan we ook de waargenomen grammatica- spel- en stijlfouten in de teksten.
  3. Neem niets persoonlijk op. Anders is ’t ruzie.
  4. Stop met zagen.

 

Over symen

Alle personages zijn 35% fictief. Iedereen die een spelfaut kan spotten krijgt een snoepje. Elke week een nieuw bericht, op woensdag, na 'Thuis'.
Dit bericht werd geplaatst in Trouwens. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie